Lolita Lempicka Parfum

Designs fra Lolita-Lempicka er altid feminine, romantiske og også fantasifulde for at kunne betone kvindeligheden hos hende, der har duften på. Det franske modemærke så dagens lys i 1983, men der gemmer sig ikke, som man måske skulle tro, en virkelig person af dette navn bag mærket, men derimod Josiane og Joseph Pividal, som kalder sig Lolita og Joseph-Marie Lempicka. Lolita refererer til den verdensberømte roman af russeren Vladimir Nabokov. Den kendte art-déco-kunstner Tamara de Lempicka stod fadder til efternavnet Lempicka, så det blev til Lolita Lempicka. Det følgende år åbnede Josiane und Joseph deres første boutique i Marais-kvarteret i Paris. Igen og igen findes florale og fantasifulde mønstre i alle variationerne, uanset, om det drejer sig om en lille lingerie-kjole i mille-fleur-mønster, corsager med flæser eller veste af nervøst fløjl. Efter at de var blevet kendt for deres sanselige modekreationer, blev der så i år 1997 for første gang præsenteret en parfumekreation fra Lolita-Lempicka, som du også finder i vores sortiment.

Vidste du at Indhold

Lolita Lempicka står for undertøj, parfumer og biler

Lolita Lempicka – hvor behagelig end en person med et så velklingende navn ville være, så findes denne kvinde desværre ikke i virkeligheden. I stedet for findes et par – med ligeledes melodiske navne. Josiane Maryse og Joseph Marie Pividal, grundlæggerne af premium mærket Lolita Lempicka

Allerede som teenager udviklede Josiane Pividal mode

Josiane Pividal, der i modsætning til sin ægtemand står i offentligheden, blev født i 1954 i Bordeaux i Frankrig og er designer og parfumør. Mode har altid været hendes liv. Kærligheden til tøj fik hun nærmest ind med modermælken for hendes mor arbejdede som skrædder. Som barn var en af hendes yndlingsbeskæftigelser at style sine Barbie-dukker og hun lod sig inspirere af eventyr som „Skønheden og udyret“ eller tidsskriftet „Marie Claire“. Som teenager gik hun kun i tøj hun selv havde lavet. Som 17-årig begyndte hun at studere til modedesigner.

Det skulle allerede tolv år senere vise sig, at det var den rigtige beslutning: Den dengang uafhængige designer lancerede med hjælp fra sin første mand i 1983 den første kollektion. I 1984 grundlagde hun mærket „Lolita Lempicka“ og det lykkedes allerede det første år også at etablere sig internationalt – med et modeshow i Tokyo. I 1985 bar modeller hendes kreationer for første gang over de parisiske catwalks, hvor standarden sættes: Kollektionen hed „Lolita Bis“ og var designet specielt til unge kvinder.

Grundlægger offentliggør bog om sine erfaringer

I de efterfølgende år udviklede hun sin egen kollektion og arbejdede samtidig også med og for andre modehuse som for eksempel La Redoute eller Monoprix. Med til hendes designerkreationer hører (brude-)kjoler, undertøj, lædervarer og solbriller.

I 2004 fejrede premium mærket sit 20 års jubilæum. I den forbindelse skrev grundlæggeren en bog, hvori hun skriver om sine erfaringer i modebranchen. Bogen hedder: „Lolita Lempicka: Il était une fois 20 ans de création“. Samme år slog mærket sig sammen med bilmærket Nissan Motor Company og skabte Nissan Micra Lolita Lempicka. Samarbejdet var en stor succes, hvilket også var at se på de tre efterfølgende modeller, hvor der blandt andet findes en Coupe Cabriolet, som stadig produceres i dag.

Alle tre døtre arbejder i dag for familievirksomheden Lolita Lempicka

I 2009 indgik Josiane Pividal et partnerskab med virksomhedsejeren Delsey, for hvem hun udviklede de økologiske produkter, kostbarheder fra Lolita. Med sin virksomhed Lolita Lempicka har Josiane Prividal skabt en traditions- og familievirksomhed. Ikke kun hendes mand designer, producerer og sælger også for det samme gør deres tre døtre. Elisa Melody, født i 1975, og tvillingerne Paulina Leonor og Lauren Leslie (1983), som gik ind i virksomheden i 2003.

Melody repræsenterer mærket i New York, tvillingerne arbejder sammen med deres vegetariske mor i Paris.

Lolita Lempicka Parfums

I 1997 komponerede Josiane Pividal den første „Lolita Lempicka“-parfume. Duften hed det samme som mærket og var inspireret af hendes barndomseventyr. Desuden var emballagen formgivet som et æble. Siden den første dag i reolen gælder „Lolita Lempicka“ som et salgshit. 2000 fulgte den første duft til herrer: „Lolita Lempicka eau masculin“. I 2006 blev „L“ opfundet, i 2008 „Fleur Défendue („Forbudte blomster“) og „Fleur de corail“ („koralblomst“). I 2009 blev „Mon Rose“ lanceret. I efteråret samme år gjorde Lolita Lempicka et kup. Med „Si Lolita“ havde hun skabt den på verdensplan tredjebedste duft til kvinder. Musen bag denne fremragende duft var Charlotte de Bon, vejrfeen fra den franske fjernsynskanal „Canal +“. Siden 2011 har man også kunnet købe „Si Lolita“ som eau de toilette. I 2012 blev „L'Eau en Blanc“ designet. Samme år præsenterede virksomheden den amerikanske skuespiller Elle Fanning, som lagde ansigt til „Le Premier Parfum“.

Lolita Lempicka på det røde tæppe

Talrige skuespillere har allerede præsenteret kjoler fra luksusvirksomheden på det røde tæppe: Deriblandt Charlotte Gainsbourg, Anouk Grinberg, Vanessa Paradis, Diane Kruger, Laetitia Casta, Isabelle Huppert og Roxane Mesquida.

Overblik over Premier Parfums fra Lolita Lempicka hos Parfumdreams.de

Dufte til hende

  • Eau de Parfume Spray Lolita Lempicka 1st Fragrance
  • Eau de Parfume Spray Lolita Lempicka 1st Fragrance
  • Eau de Toilette Spray Lolita Lempicka 1st Fragrance L'Eau Jolie
  • Eau de Parfume Spray Lolita Lempicka Sweet

 

Duftene fås med 30 ml og 50 ml