Tommy Hilfiger Parfum

For Tommy Hilfiger blev „all american dream“ virkelighed. Hans mere og mere amerikanske stil med det lidt klassiske Touch har hurtigt gjort ham til modescenens Star. Hans designs og det rød-hvid-blå Tommy Hilfiger logo er blevet et symbol på den „american way of life“.

Vidste du at Indhold

Tommy Hilfinger - behagelige overraskelser

Hvis du har læst den amerikanske designer Tommy Hilfigers biografi vil du helt sikkert blive behageligt overrasket over, at Tommy Hilfiger med hans forældres irsk-skotske og schweiziske rødder har europæiske rødder.

Selvom han modsatte sig forældrenes ønsker om at blive ingeniør har han alligevel realiseret den amerikanske drøm som så mange indvandrerfamilier har idet han er blevet en af de mest succesfulde designere i vores tid.

Hans første kollektioner med jakker og bukser i vintage-stil betragtes som prægende for den typiske all-american-style og preppy-chic. Det klassisk-sportslige og ordentlig-retlinede er stadigvæk en del af Hilfigers varemærke.

Den er ikke så kendt, at Tommy Hilfiger i 1999 støttede Britney Spears´tour „Baby one more time“ økonomisk.

Det er ligeledes overraskende, at designeren spillede med i den amerikanske sit-com Frasier 1994 og i 2001 i Zoolander, hvor han i begge tilfælde spilede med i en filmparodi af modebranchen og i reality-showet „The Cut“ kæmpede 16 kandidater om et designerjob hos Hilfiger.

Han grundlagde Tommy Hilfiger Corporate Foundation for at dedikere sig sit sociale engagement og støtte unges uddannelses- og kulturprogrammer både med fysiske og mentale programtilbud. I 2013 blev non-profit-partnerskabet og mærkets filantropiske aktiviteter alle sammenfattet under „Tommy Cares“. Derudover er Hilfiger også aktiv i mange andre velgørende aktiviteter.

Beskyldninger om racistiske ytringer, som grundlæggeren af modemærket skulle have ytret hos Oprah Winfrey og til en CNN-rapporter er mindre glædelige, men er i dag blevet afvist som usande.

Hilfiger betalte i 1986 otte millioner dollars til en fond efter at virksomheden sammen med nogle andre modemærker, efter sigende var involveret i udnyttelsen af 13.000 asiatiske syersker.

Mode made in America

Årene fra han var en 18-årig teenager og frem til grundlæggelsen af hans egen modevirksomhed i 1985 var for den unge virksomhedsejer en vej med masser af hårdt arbejde og en stor portion hengivenhed og mod.

Hans første kollektion var en vellykket nyfortolkning af button-down skjorten og chinos. Den friske ånd i hans første kollektion står også i dag fader til samtlige kollektioner og produkter fra mærket Hilfiger.

Naturligvis også det enkle og særprægede varemærke med hans initialer fra flagalfabetet, farverne rød, hvid og blå.

Med hans fantastiske reklame kampage, hvor han placerede sine initialer side om side med en række kendte amerikanske designere bag mode til mænd på Time Squares største reklameflade blev han nærmest til shooting-star på en dag. Med dette intelligente træk, som ikke skulle blive den eneste velgennemtænkte kampagne, skrev han sig ind i reklamehistorien.

Hilfigers visioner som designer kombineret med udpræget forretningssans gjorde Tommy Hilfiger Group til en internationalt anerkendt modekoncern i den umiskendelige amerikanske ånd.

Tommy Hilfiger udvidede sit mærke med den meget vellykkede serie Tommy Hilfiger Collection, Tommy Hilfiger Tailored, Hilfiger Denim og Tommy Hilfiger Sportswear, Childrenswear, Bodywear, Footwear, Accessoires og dufte.

I dag omfatter mærket Hilfiger mode til mænd, kvinder og børn, fra jeans, jakker og pullovere og T-shirts, undertøj, bademode og sko, tasker, briller og parfumer, der sælges i over 1000 butikker i hele verdenen.

Med ofte vovede reklamekampagner og hans umiskendelige designerhåndskrift er mærket Tommy Hilfiger et udtryk for personlighed for både ung og gammel.

Parfumer der er som moden

Modemærkets duftserie er som modeseriens design. Verdensmærket udtrykker med sine parfumer en ung, forfriskende og afslappet ånd, der siden den første kollektion har kendetegnet alting som er made by Hilfiger. 

I „tommy“, den første duft til mænd, kommer hans all-american-style til udtryk med en afslappet friskhed og dynamik. Sammen med duften fås kropsplejeprodukter og bodylotion eller deodoranter af høj kvalitet også i sæt til egen brug eller som gaveæske.

Den kvindelige pendant til herreduften „tommy“ er „tommy girl“.

Kvinder der får denne parfume enkeltvis som gave eller som sæt med kropsplejeprodukter kan roligt tage det som et kompliment for deres livsstil. Eau de toiletten „tommy girl“ er frisk og glædelig at bære på alle tider af døgnet.

„Tommy“ og „tommy girl“ repræsenterede med forårskollektionen i 2008 den glædelige forventning til de lette sommerdage og lune sommernætter. 

At give sin egen personlighed fylde, at være fri for begrænsende konventioner, i eau de toilette sprayen „Freedom“ har helt sikkert udgjort inspirationskilder til den maskuline ånd i duftene.

Repræsentanten for den maskuline og sportslige duftserie Tommy Hilfiger (TH) „Bold“ er meget passende en tennis verdensstjerne: Rafael Nadal. Det klare mål om at vinde og det at være parat til at gøre alting for, at det sker - alle de egenskaber der gør en mand uimodståelig er karakteriseret med Tommy Hilfigers „Bold“

Tommy Hilfiger parfumer er amerikansk inspirerede og signalerer de typiske kendetegn ved den amerikanske livsstil.