Pleje og Parfumer fra Knize

En duftklassiker besnærer ved særlig dybde. Produktserien Knize har i årtier hørt til de ægte klassi… Læs mere
86
4,5/5 baseret på alle bedømmelser

Knize Pleje og Parfumer

En duftklassiker besnærer ved særlig dybde. Produktserien Knize har i årtier hørt til de ægte klassikere og fremstår med sin egen personlige charme. Knize parfumer står for sanselig iagttagelse og eksklusiv graciøsitet, indpakket i tidløst, fornemt 20'er-design. Parfumekreationerne overbeviser ved unikke duftoplevelser fra naturlige råstoffer. Uanset, om det er skarpe hjertenoter eller blomsteragtige arrangementer, så beviser Knize-dufte en særlig dybde.
Vidste du at Indhold

Knize - tradition i stort udvalg og alsidighed

Et blik på Knize Tens historie

Hvis man har beskæftiget sig lidt med Knize vil man hurtigt erfare, at: Knize Ten er verdens første herreduft. Virksomheden markedsfører produktet i hele verdenen i præcis denne stil. Duften overbeviser med sine lædernoter med rosmarin, appelsin, bergamot, ceder, sandeltræ og ambra.

Knize Ten har allerede eksisteret i 100 år. Helt præcis opstod duften i 1920. Skaberne bag herreduften er Francois Coty og Vincent Roubert. De to skabte produktet til den førende herremanufaktur Knize & Comp. i Wien.

Køb en duftklassiker blandt de kendte i Parfumdreams´online shop

James Dean, David Niven og Billy Wilder siges at have en ting til fælles. Handelsbladet skrev i hvert fald i 2003, at alle tre skulle have brugt Knize Ten. Samtidig er duftklassikeren også nået frem til den internationale prominens. Hvad kendetegner Knize Ten? - Duften overbeviser med særlig dybde og har en helt speciel note. Noget markant ved duften er, at sanseligheden er fastholdt i duften og den har et tidløst og eget elegant look. Der er mange der ville betegne Knize Ten som en helt speciel duftoplevelse.

Fakta er, at Knize Ten er fremstillet af naturlige råstoffer og præsenterer en helt igennem bred duftnote, der strækker sig fra bitter til blomsterholdig og opfattes som meget intensiv uden at forekomme ubehagelig for næsen.

Online shoppen Parfumdreams tilbyder et bredt spektrum af Knize-produkter.

  • Toilet Water Spray
  • Toilet Water påfyldningsflakon
  • After Shave
  • Deodorant Spray
  • Face & Body Care
  • Bath & Body Foam
  • Bath Soap
  • Eau de Toilette Spray

 

samt fra Lady Knize Eau de Parfum Spray og Eau de Toilette Spray.

Hos Knize er tradition et meget bredt begreb

Knize er en herremanufaktur. Parfumeprodukterne fra virksomheden er produkter, en serie, der beskæftiger sig med klassikere i kosmetikken og har indskrevet sig i historien siden virksomhedens grundlæggelse i 1858. Knize Ten overbeviser som duft - især fordi den beskæftiger sig med sanselig perception.

Trods hans knap 100 år lange historie er Knize Ten-stjernen slet ikke falmet. Desuden overbeviser parfumeserien stadig i dag med ånd og glans og finder tilhængere og fans i alle samfundslag.

Ud over grundlæggelsesåret 1858 spiller også andre år en vigtig rolle i virksomhedens Knizes historie. For eksempel blev virksomheden i 1902 overdraget til Albert Wolff (bankmand), hvis kone Gattin Gisela videreførte virksomheden Knize. I 1909 opstod den nye forretningsfacade af sort marmor og glas - designet af arkitekten Adolf Loos. Hans arkitektur, der kan betegnes som avantgardistisk, skabte en forbindelse imellem virksomheden og kulturlandskabet i Wien. I 1918 var der et nyt skift på chefetagen. Fritz Wolff overtog efter sin tilbagevenden fra første verdenskrig ledelsen af Knize og Ernst Dryden blev i 1921 designer af virksomheden. Takket være Dryden - som senere blev en kendt stjernedesigner i 20´erne - fik Knize et designer image og international anerkendelse.

Knize Toiletries - enestående eau de cologne

Verdensmanden har altid været overbevidst af parfumens topnote, der har en let citrus-note, mens hjertenoten er bitter og træholdig og basisnoten er læderagtig.

Joseph Knize - opdragsgiver til udviklingen af herrenoten - var hofleverandør i England og ejer af den renommerede herremanufaktur i Wien. Det var allerede dengang klart, at enhver der var noget ved musikken i samfundet mødtes dér og ikke kun havde adgang til Knize Toiletries, men også trodede fuldt og fast på det.

Knize Ten kan som eneste eau de cologne flotte sig med at være en del af produkterne, der blev lanceret af Econ i 1989 (fra de bedste til de bedste). Omkring århundredskiftet var der allerede en helt del personligheder, statsoverhoveder, kunstnere og industri stormænd blandt Knizes udsøgte kundekreds.

Duftenes alsidighed er stor

Studier viser: årligt lanceres omkring 100 nye dufte i verdenen. Desto mere overbevisende synes Knize Ten at være eftersom de har formået at bibeholde deres succes som eau de cologne-producent i årtier og tilmed også har kunnet udvidde deres markedsområde. Hvis man taler med parfumører så erfarer man, at det er en helt utrolig præstation at kunne skabe så overbevisende dufte i flere årtier, som ikke bliver til døgnfluer, men har en næsten århundredlang levetid.

Polo er anerkendt som den mest populære sport i England. Kollektionerne fra Knize Ten er dermed en smule adlet og emballagen fra kollektionens tidlige år findes stadig i dag. Det både elegante og tidløse design er et vigtigt varemærke for serien.

Stamhuset i Wien eksisterer stadig i dag

Parfumeserien blev egentlig udviklet i Frankrig. Da den franske virksomhed lukkede flyttede den til Østrig, hvor fans af duftnoten stadig i dag kan finde information om virksomhedens opstart og duftseriens fødsel. Knizes stamhus i Wien er at finde på Graben 13. Ud over den verdensberømte herre duftserie finder der naturligvis også en serie til kvinder, som ikke er mindre nobel. Lady Knize blev de seneste årtier en sand duftklassiker.