Nina Ricci Parfum

Nina Ricci

I 1932 blev haute couture modehuset Nina Ricci grundlagt, og siden da har kunsten været mærkets vigtigste inspiration. Karakteriseret af en feminin modeserie med de mest ælde stoffer gjorde snart modehuset til en af de største i branchen. Inspireret af sin søn, skabte Madame Ricci sammen med ham derefter en parfumeserie, der gjorde mærket til et symbol for den rene luksus. 1998 blev Nina Ricci hentet til den internationale Puig Group fra Barcelona og genoptog således de tidligere succeser.

Vidste du at Indhold

Nina Ricci parfume: en legende erobrer duftenes verden

 

Nina Ricci er en italiensk-fransk modedesigner, der blev født den 14. januar 1983 i Torino. Det er lykkedes denne kvinde at opbygge en international succesfuld virksomhed fra grunden, der bærer det samme navn som hun selv og som siden 1998 har været ejet af parfumekoncernen Puig S.L. Hun opbyggede efter sin tid som skrædderlærling under navnet Maria Adélaide Nielli sit brand. Kort tid efter hun var blevet gift med juveleren Luigi Ricci i 1904, dedikerede hun alt sin flid til sit eget modehus.

 

Legendariske duftnuancers oprindelse

 

Det var ikke mindst hendes ægtemand, der støttede hende og modehuset økonomisk i Rue des Capucines in Paris, der gjorde det muligt for hende at udleve sin drøm. Fokus lå fra begyndelsen på feminine, elegante stoffer med flotte broderier og pynt. Især det velhavende selskab i Frankrig satte stor pris på hendes ekstravagante modekollektioner. Derfor var det også muligt for Nina Ricci på trods af den globale økonomiske krise at føre en forretning, der gav overskud.

 

I 1959 blev Jules-Francois Crahay den nye chefdesigner hos Nina Ricci. Det var den helt rigtige beslutning for hans kreationer førte til virksomhedens overvældende succes. 1962 så Mademoiselle Ricci dagens lys - den første Prêt-à-porter-ser fra Nina Ricci. Helt indtil i dag gælder denne kollektion som en rigtig milesten for virksomheden. Da denne modeserie blev ført under synonym, under Crahay, fulgte omdøbningen til Nina Ricci i 1966 for også at åbne op til det amerikanske marked.

 

Nina Ricci parfumers internationale gennembrud

 

I 1963 blev det kreative team udskiftet og Gerard Pipart blev den geniale chef hos Nina Ricci. Han blev i virksomheden i over tre årtier og døde først i 2013. I 1979 blev virksomhedens flagshipstore i Avenue Montagne i Paris forflyttet. Herefter fulgte den første kollektion med herremode under synonymet Ricci Club. Under dette navn udkom der også i 1989 en parfume. Denne korte introduktion vil virksomheden udgør kun en lille del af denne stærke mode- og parfumekoncern, der de seneste år har glædet næser og hjerter i hele verdenen med ekstravagante duftkollektioner.

 

Nina Riccis L’Air Du Temps som duft og pleje

 

Fokus ligger hos Nina Ricci blandt andet på L’Air Du Temps - den elegante og ekstravagante eau de toilette spray med 30 ml-, 50 ml- eller 100ml- flakoner og med den karakteristiske due på låget. Originalitet samt renhed kommer til udtryk i alle disse Nina Ricci parfumer. Nina Riccis „Nina“ vækker glæde med hendes blomsterholdige dufte og friske intensitet. Flakonen minder om et moderne eventyr, om en smuk heltinde, der klæder sig i en afvæbnende kjole. Således minder dette duftvands samlede pakke om en trylledrik, der udfolder sin magiske virkning bestående af rose, valmue, ceder og moskus på huden. Også her har vi valget imellem en let og elegant eau de toilette til hverdagen og en ekstravagant eau de parfum.

 

Det er dog ikke kun, hvad angår parfumen, at Nina Ricci har et meget bredt sortiment at byde på. Med L’Air Du Temps som sæbe, kropspuder eller Nina Ricci brusegel fyldes huset af en skøn duft, hvis fans hele resten af livet ikke vil kunne give slip på denne duft. Nina Ricci tilbyder i dag alle kvinder muligheden for at give sig selv en duftende og ekstravagant gave.

 

Nina Ricci parfumer – fortryllelse af naturlige essenser

 

L’Air Du Temps med den karakteristiske due på låget finder som kropslotion i en hvid flakon et elegant højdepunkt. Nina Ricci bruger i dette plejeprodukt hverken silikone eller mineralfedtstoffer, men har fuld tillid til naturens kræfter og essenser som johannesbrød og guar. Allerede efter at have påført produktet første gang vil du kunne nye godt af den glatte og bløde tekstur, som denne let parfumerede emulsion efterlader huden med og som indeholder den typiske duft fra Nina Ricci på huden.

 

Nina Ricci Premier Jour vækker begejstring ved første øjekast med låget i mælkeglas optik, der er placeret en smule forskudt på flakonen. Designet lover alle kvinder en modig, ny duft og en sart kontakt med det usædvanlige. Nina Ricci har her fokuseret på diskret friskhed, hvilket ikke mindst skyldes mandarin, blomsterbladene og den blomsterholdige basisduft. På den måde kan enhver kvinde med denne eau de parfume skabe en helt ny selvopfattelse og vil således på enhver måde kunne genopfinde sig selv.