Hårpleje fra Wella

Vision og innovation er de to kolonner, som Wellas produkter har bygget på lige siden starten. Liden… Læs mere!

Wella Hårpleje

Vision og innovation er de to kolonner, som Wellas produkter har bygget på lige siden starten. Lidenskabelig og professionel udvikling med eksperter giver dig mulighed for nå usædvanligt triumferende hair finish-resultater - drømme bliver til virkelighed. Takket være den konstante, banebrydende udvikling inden for hårpleje har Wella hævet styling op på et kunstnerisk niveau. Hver dag kan du og mennesker over alt i verden glæde sig over det vidunderlige resultat, som stammer fra videnskabelig forskning.

Vidste du at Indhold

Wella har beskæftiget sig med hårkunst i over 130 år. Ud over forskellige tekniker til frisering har virksomheden i dens lange historie udviklet utallige produkter, der bruges som hårpleje til mænd og kvinder. Med til de moderne innovationer i virksomheden hører blide colerationer som Wella Koleston eller Wella Luxe Oil til forædling af naturlig hårtekstur.

En tysk virksomhed revolutionerer verden med opfindelsen af permanent

I 1904 åbnede frisøren fra Erzgebirge Franz Ströher sin første fabrik. Efter første verdenskrig trådte hans sønner Karl og Georg også ind i virksomheden og udviklede det første krølleapparat til kvinder. Der var det tyske ord „Welle“, bølge, som gav navn til mærket, Wella, og førte til udviklingen af det kendte produktlogo. Der var mange frisører blandt de første begejstrede kunder, som anskaffede sig de innovative apparater. Efter anden verdenskrig blev virksomheden i det daværende DDR eksproprieret. I hessiske Hünfeld fik virksomheden en ny start. Allerede i 1950´erne havde fabrikken mere end 50 medarbejdere. I dag fås Wella Koleston stadig sammen med forskellige hårsprays. Lifetex Concentrat udgjorde på dette tidspunkt innovationer, der revolutionerede frisørernes verden. I 1960´erne var hårpleje specialisten fra Hessen eksklusiv leverandør til De Olympiske Lege.

Hen imod slutningen af den kolde krig og murens fald kunne familien Ströher købe den gamle virksomhed Londa tilbage. Virksomheden med skønheden blev udvidet med købet af mærkerne Trussardi, Mont Blanc, Marc O'Polo, Gerry Weber og Max Mara fra år 2000. Wella produkter som den innovative Wella Luxe Oil fås i dag på alle kontinenter.