Coach parfume

42
4,5/5 baseret på alle bedømmelser

Coach-parfume: Fra Central Parc hjem i dit eget badeværelse

Coach-parfume symboliserer som ingen anden luksusduft Manhattans umiskendelige ånd. Hvis du nogen sinde har set en traditionel skyskraber fra jugendstilstiden, ved du, i hvor høj grad New Yorkerne værdsætter håndværkskunsten. Hos denne lædervareproducent førte vejen fra håndtasker først i 2016 til Coach-parfumen med det ikoniske logo. Men den sene start påvirkede på ingen måde produktets succes.

Hvad står det berømte logo på Coach-eau de parfumen og -eau de toiletten for?

I 1941 så varemærket Coach dagens lys i Manhattan under ledelse af Lillian og Miles Cahn. På det tidspunkt tænkte ingen endnu på Coach-parfumer. Oprindeligt var målet at producere eksklusive håndtasker med en blød patina. Taskerne var så stor en succes, at Coach allerede i begyndelsen af 80’erne fik en flagskibsbutik i Madison Avenue.

Fra 2013 åbnede creative director Stuart Vevers en ny verden for Coach. Coach er i dag ikke kun kendt for sine lædervarer, men også for mode, der står for individuel autenticitet. Indtil 2016 var den manglende prik i Coachs puslespil en ikonisk duft. Den første Coach-eau de parfum fik navnet Floral og satte firmaet på det internationale duftlandkort. Den symboliserer spontan energi og New Yorks smarte downtown-stil.

Coach-parfumernes unikke flakon er et ovalt glas med den berømte Coach-logo: En karet, der er kendt som ”Central Park Pram”. Særligt interessant er skruelåget på Coach-parfumesprayerne, der minder om låsen på de berømte tasker. Den kan kun åbnes ved at man drejer den og kan derfor ikke ved en fejl åbne sig af sig selv.

Køb de mest populære Coach-parfumer hos parfumdreams

Selv om den første Coach-parfume først blev lanceret i 2016, har eau de parfumer og eau de toiletter fra Coach allerede fundet en stor fanskare. Her er de mest populære dufte hos parfumdreams:

  • Wild Rose: Den bløde, feminin duft kom på markedet allerede i foråret 2022 og blev straks en stor succes. Den klassiske flakon med den tiltalende form har et bordeauxrødt farveforløb og det ikoniske logo. En topnote af ribs og bergamot forener sig med hjertenoter af rose og jasmin. Basenoten dannes af tonkabønne og kristallint mos.
  • For Men: Den maskuline version af flakonen er lidt mere enkel, men har stadig Coachs typiske kendetegn: skruelåget og det prægede logo. Denne herreduft fra Coach udstråler cool selvværd og energi, den amerikanske drøm som duft. Bergamot, kumquat og nashipære blandes med kardemomme, koriander og storkenæb. Et strejf af vetiver og ruskind giver den maskuline note.
  • Women Coach: Denne kvindeparfume fra Coach gengiver Manhattans medrivende livsstil. Den vækker begejstring med sin kontrast mellem orientalsk rose, gardenia og alpeviol, frugtigt friske hindbær og sprudlende rosa peber. Resultatet er en feminin og helt særlig duftoplevelse med undertoner af cashmeran og sandeltræ til særlige øjeblikke.