Guess Parfum

Guess

Virksomheden Guess blev grundlagt i 1981 og er i modeverdenen frem for alt kendt for det praktiske hverdagstøj og kvalitets-jeans. Producenten, der oprindelig udelukkende var specialiseret i mode, er i mellemtiden også repræsenteret i duftenes verden, idet Guess sælger flere parfumer til både mænd og kvinder. Blandet andet har mærket 6 prominente serier i det facetrige sortiment, der til mændene omfatter serierne ""Seductive Homme"" og Seductive Blue Homme"", som forener forføreriske ingredienser med friske essenser for at opnå en sexy og moderne duftakkord.

Fra jeans til parfume

Også i kvindernes verden markerer mærket sig klart. I mellemtiden findes blandt andet serierne ""Seductive I'm Yours"", ""Seductive"" og ""Girl Belle"". I øvrigt udvides duftsortimentet fra Guess til stadighed for at kunne tilbyde både kvinder og mænd endnu flere vellugtende alternativer, som understreger de enkeltes karakter og sørger for en individuel personlig duftnote. De fleste kollektioner omfatter ikke kun parfumen, der har lagt navn til mærket, men også forskellige tillægsprodukter, som for eksempel lotioner, cremer eller andre artikler til personlig pleje. Disse kan fint kombineres indbyrdes.

Vidste du at Indhold

Guess: Til tops med Claudia Schiffer

Stonewashed jeans, sanselige reklamekampagner med Claudia Schiffer, smarte styles, der både indeholder amerikanske og europæiske elementer og Paul og Maurice Marciano. Det er stikord der står for det amerikanske mærke Guess Inc., en modevirksomhed, der i sine 30 år lange beståen igen og igen har kunnet overraske.

Brandet Guess´ opståen

Paul og Maurice Marciano, grundlæggerne af brandet Guess, er født i Marokko men voksede op i Frankrig. Efter en ferie i Californien besluttede de sig for, at de havde fundet det helt rigtige land til at starte en succeshistorie. I 1981 grundlagde de deres virksomhed, som i dag har ders hovedsæde i Los Angeles. Først solgte de kun jeans, men i stor stil. Det er ikke overraskende, at det lykkedes dem at hverve så kendte ansigter som Anna Nicole Smith, Paris Hilton og Claudia Schiffer til deres reklamekampagner, som Guess også modtog priser for. Blandt andet med Clio-Award. Siden 1990´erne står Guess i spidsen for beklædningsindustrien med mode til kvinder, mænd og børn men også med parfumer.

Den nye annoncekampagne

I anledning af virksomhedens 30 års jubilæum i 2011 udviklede brandet en limited „Capsule Edition“, der forbandt det nye årti med 80´erne og 90´ernes sanselige annoncekampagner – dermed stod Claudia Schiffer påny foran kameraet som „guess girl“. Konkret indebærer denne kampagne, at 15 af brandets succesfulde styles gennemarbejdes påny og lanceres på markedet igen.

Hvad kendetegner Guess?

Tidløshed, uafhængighed, trendy, sexy, innovativ, sportslig og samtidig elegant – sådan beskriver anerkendte modejournalister brandet Guess. Tøj og parfumer fra Guess er fremstillet med stor opmærksomhed til de små detaljer, de er fremstillet af førsteklasses produkter og kan kombineres og bruges som du helst vil. Især vore dages generation over 30 år synes godt om de eksklusive artikler.

Dertil kommer at Guess også sælger et stort antal af forskellige tilbehør som for eksempel bælter, ure, sko, briller eller handsker. Guess er repræsenteret i hele verdenen med en lang række varehuse og butikker.

Virksomheden udmærker sig især ved deres fremragende kvaltiet, førsteklasses bearbejdning og livsglæde.

Guess' parfumer til kvinder

  • Guess Seductive Eau de Toilette: Orientalske og blomsterholdige dufte baseret på bergamot, appelsinblomster, jasmin, iris, pære og sorte ribs. Veronique Nyberg komponerede denne fantasifulde og uimodståelige parfume i 2010.
  • Guess Girl: Et år senere begyndte kvinderne at dufte af Guess Girl. En parfume baseret på bargamot, mandarin, neroli og moskus. Dertil kommer Guess Girl Eau de Toilette Spray, Guess Girl Shower Cream og Guess Girl Body Cream.
  • Guess Girl Belle: I 2013 lancerede mode brandet en videreudvikling af Guess Girl – Guess Girl Belle. Den fås også som Guess Girl Belle Eau de Toilette Spray, Guess Girl Body Cream og Guess Girl Belle Shower Cream.
  • Dare dufte til kvinder: I juli 2014 skabte virksomheden endnu et højdepunkt. Dare dufte til kvinder fra Guess. Topnoten består af kumquat, citronblomst og pære. Disse ingredienser kombineres med kaktusblomst, rosenekstrakt og vild jasmin samt kokosnød essens. Udgaven omfatter Guess Dare Eau de Toilette Spray, Guess Dare Bodycream og Guess Dare Eau de Toilette Spray Summer. Duftene er enkeltstående eller fås som gavesæt i størrelserne 30ml, 50ml, 100 ml og 200ml. Du får gratis prøver i mange butikker.

Duften Guess til herrer

Den amerikanske virksomhed tilbyder også et stort sortiment af dufte og kosmetikartikler til mænd.

Guess Seductive Homme: 2011 var fødselsåret for Guess Seductive Homme, den første parfume i Seductive-kollektionen. Duftvandet er blandt andet præget af kanel, vanilje og orkideer. Fås som eau de toilette, brusegel eller After Shave Guess.

Seductive Blue Homme Guess: Et år efter Guess Seductive Homme blev skabt af Guillaume Flavigny Seductive Blue Homme Guess – som Guess Seductive Blue Homme Guess Eau de Toilette Spray og som brusegel. Fås enkeltvis eller som gavesæt. Duften forener citronblomster, kanel og sort peber.

Night Homme Guess: I efteråret 2013 lanceres duften Night Homme Guess på markedet, som primært er henvendt til unge mænd. Antoine Lie og Francis Kurkdjian skabte dette lille kunstværk – de lod sig inspirere af elektronisk musik.

Den berømte parfumør Guess'

De succesfulde dufte fra Guess' er skabt af Veronique Nyberg. Næsen bag Guess parfumerne tog efter et ophold på en kunstskole en doktortitel i organisk kemi. Efterfølgende formidlede hun sit kendskab om duftenes verden til „International Flavors und Fragrances Inc.“ (IFF). Senere skiftede hun til Guess og komponerede nogle af brandets mest kendte parfumer. I dag arbejder hun sammen med Lutz Herrmann og Tamas Tagscherer på at give den gamle traditionelle berlinske virksomhed J.F. nyt liv.