Populære mærker
Populære sider

Pleje og Parfumer fra Trussardi
TrussardiLe Vie di MilanoPasseggiata In Galleria Vittorio Emanuele IIEau de Parfum Spray

TrussardiLe Vie di MilanoMusc Noir Perfume EnhancerEau de Parfum Spray
TrussardiLe Vie di MilanoAperitivo Milanese Porta NuovaEau de Parfum Spray
TrussardiLe Vie di MilanoBehind The Curtain Piazza Alla ScalaEau de Parfum Spray
TrussardiLe Vie di MilanoAlba Sui NavigliEau de Parfum Spray
TrussardiRiflesso After Shave Lotion

Trussardi1911 Donna Eau de Toilette Spray

TrussardiSound of Donna Eau de Parfum Spray

TrussardiRiflesso Eau de Toilette Spray

TrussardiLe Vie di MilanoI Vocoli Via Fiori ChiariEau de Parfum Spray

Trussardi Pleje og Parfumer
Trussardi
For over 100 år siden begyndte den utrolige historie om det klassiske, italienske luksusmærke Trussardi. Milaneseren Dante Trussardi lagde i 1911 med sin handskefabrik grundstenen til den i dag verdenskendte modekoncern.
De elegante handsker, omhyggeligt fremstillet af fint, italiensk læder, avancerede hurtigt til et internationalt kendt statussymbol i de finere kredse fra England og helt til USA.
En af de store “made in Italy“
Nicola Trussardi, Dante Trussardis barnebarn, trårdte ind i familievirksomheden i slutningen af 1960´erne. Efter overtagelsen af virksomheden forfulgte han hårdnakket målet om at gøre Trussardi til en global mode-virksomhed. Derfor udvidede han porteføljen til også at omfatte tasker, rygsække og mindre lædervarer og moderniserede og forfinede produktionsprocessen.
Det var også Nicola Trussardi der i 1973 lavede udkastet til det fortsat eksisterende logo, der påføres alle Trussardi-produkter, hvor man ser en mynte-hund.
Trussardi er stadig i dag en familievirksomhed, der føres i 4. generation og som er verdensberømt for deres håndlavede lædervarer og tilbehør i luksusklasse.
Siden 1980´erne har mærket med mynte-hunden udviklet sig til at være et lifestyle-varemærke i den øverste prisklasse. Elegante rejsetasker og tilbehør fra Trussardi hørte i 80´erne og 90´erne med til udtrykket for ekstravagance og elegance for alle i high society.
Den første kollektion til kvinder fra Trussardi blev præsenteret på den milanesiske modeuge i 1983. En sportswear-kollektion med navnet „Trussardi Jeans“, en modeserie til børn, „Trussardi Sport“ og „Trussardi Action“ fulgte ligeledes.
Den italienske olympiadelegation blev ved de olympiske lege i Seuol i 1988 udstyret af Trussardi.
I 1989 blev firmacentralen indrettet i Palazzo Trussardi alla Scala, i det tidligere Hotel Marino alla Scala, på hvis seks etager der ud over virksomhedens showroom og exclusiv-store også befinder sig en Trussardi-restaurant.
Et besøg i moderestauranten Trussardi i Milano er en helt speciel oplevelse for modebevidste.
I 1990´erne ekspanderede Trussardi-Group internationalt og åbnede et antal butikker samtidig med, at de skabte den første haute couture kollektion:2Trussardi Couture“.
Nicola Trussardi omsatte sin vision fra handskefabrikken til en international modekoncern med stor succes og spillede i en gæsteoptræden i 1994 i Robert Altmanns „prett-a-porter“ sig selv. Tre år før han døde ved et uheld grundlagde kunstfanen „Fondazione Nicola Trussardi“, der støtter moderne kunst og indtil i dag sidder der stadig et medlem af familien med i bestyrelsen.
Dufttype med skønne dufte
Det sidste nye skud på stammen og modearvingen til Trussardi-dynastiet er i øjeblikket Tomaso Trussardi, der på grund af sit ægteskab med Michelle Hunziker landede i sladderpressens søgelys.
Tomaso er dog alt andet end en playboy med et vildt partyliv, men en flittig person, der med stor succes fortsætter familiearven og Trussardi-virksomhedens tradition. Senest lancerede han som model Trussardis nyeste herreduft “My Land“ i en kampagne for byen Milano og repræsentant den afslappede, elegante mand i vores tidsalder.
Duftserien omfatter en shampoo og showergel, en after shave og en deodorant stik. Som sæt med eau de toilette spray, shampoo og showergel og after shave balm er duften „My Land“ en velegnet gave til mænd med erfaringer med den klassiske mode.
Den maskuline flakon med brune lædersider og forstøver, der minder om et spænde på en kuffert henviser til rødderne i fremstillingen af eksklusive lædervarer fra det traditionsrige lifestyle-mærke.
Dermed følger flakonen stilen i duftserien „Blue Land“ med en duftkomposition med den samme ubændige magt og energi som en skyfri morgenhimmel.
Duften til kvinder „1911 Donna“ vidner om den helt specielle måde italienske kvinder værdsættes på. Den sanselige bukket understreger fascinationen af den moderne kvinde.
En Giacomo Casanovas´ flirtende lideskab ville helt bestemt blive vækket af den sanselige duft „1911 Donna Delicate Rose“. Duften af ædle roser, komponeret med friske og mystiske ingredienser minder om yndefuld kvindelighed med forfriskende vitalitet. Den raffinerede kvinde plejer sin krop med righoldig bodylotions fra „1911 Donna Delicate Rose“ som virkningsfulde komponenter for kvindelig forførelseskraft.
„My Name“ er en duft fra Trussardi, der med usædvanlige komponenter er en hyldest til lunefulde kvinder, der med deres utraditionelle livsstil og uimodståelige charme fordrejer hovedet på mændene.
Dufte til mænd og kvinder fra mærket har været kendt og værdsat siden 1982 som dufte i topkvalitet. De kreativt udformede flakoner er eksklusive blikfang på sminkeborde og badeværelseshylder.
Skygger fra skæbnesvangre tragedier
Efter den italienske modeverden i 1990´erne var rystet af den alt for tidlige død for berømte italienske designere, herunder de voldsomme dødsfald som Maurizio Gucci (1995) og Gianni Versace (1997) led, ville skæbnen at den elskede patriark og skaberen af familievirksomheden Nicola Trussardi døde ved en tragisk bilulykke. Den chokerede, italienske modescene sørgede endnu engang over en sand ven og geni fra modeverdenen.
En værdig efterfølger i modekoncernen Trussardi blev FrancescoTrussardi, Nicola Trussardis ældste søn. Efter kun fire år med Francesco Trussardi