Populære mærker
Populære sider
Parfumer fra Bottega Veneta
Bottega VenetaPour Homme Eau de Toilette Spray

Bottega VenetaIllusione Eau de Parfum Spray

Bottega VenetaIllusione Eau de Toilette Spray


Bottega Veneta Parfumer
Selv Andy Warhol var begejstret Bottega Veneta-fan
Bottega Veneta – selvom det er en relativ ung virksomhed kan den allerede se tilbage på en lang og alsidig tradition og flere milesten, som også genspejles i virksomhedens kreationer. En af grundene til det italienske luksusmærkes succes. Hvorfor er det egentlig, at produkterne fra Bottega Veneta, duftene til kvinder og herrer, bodylotions, bodycremer, brusegel og mange andre artikler igen og igen findes anført på mange mænd og kvinders ønskesedler?
Succes takket være diskret tilbageholdenhed
I 1966 blev virksomheden grundlagt, hvis navn betyder „venetiansk atelier“. Først specialiserede de sig indenfor lædervarer og husets kunsthåndværkere udviklede deres egen teknik, som de gjorde berømt: Flettekunsten „Intrecciato“ har udviklet sig til virksomhedens vartegn, og betegnes også som „håndværkskunst på højt niveau“ i fagkredse på grund af den høje kvalitet og perfektionen. Produkterne fra virksomheden, som i dag er en global aktør, fx. små lædervarer, hobotasker, støvletter, mokasiner, solbriller eller bælter fandt hurtig genklang blandt kunderne.
Virksomheden har til dels også skabt sit navn ved at give afkald på iøjnefaldende og meget tydelige logoer. I stedet følger virksomheden en beskeden „No-Logo-Design-Strategi“, der også er at finde i mærkets slogan: „When your own initials are enough.“
High Society elskede mærket
I 1980´erne avancerede Bottega Veneta med sit læderhåndværk til yndlingsmærke for det internationale jetset. Den amerikanske filmskaber Andy Warhol, der hvert år gjorde sine juleindkøb i butikken i New York lavede endda en kortfilm til virksomheden, som har hovedsæde i det nordøstlige Italien. Nærmere betegnet i Vicenca i i regionen Venetien, hvor hovedbyen er Venedig og hvor den fantastiske natur - Dolomitterne, det bakkede landskab, Gardasøen, men også Posletten med sine talrige floder – igen og igen udgør inspirationskilden for nye produkter og dufte.
I dag har designervirksomheden, som ledes af tyske Tomas Maier, over 140 butikker i Europa, Nordamerika og Asien, blandt andet i så eksotiske lande som Guam, Thailand eller Philippinerne.
Læder spillede også en rolle ved Bottega Veneta pour homme
2011 præsenterede virksomheden der per se står for raffinerede lædervarer og elegant tøj sin første parfume. En duft til herrer med det enkle navn Bottega Veneta pour homme, hvori læder, grunden mærkets historie, spiller en dominerende rolle.
I september 2014 blev den anden udgave introduceret på markedet, hvor designeren lod sig inspirere af den meget populære clutch „Knot“ fra luksusmærket og skabte en dertil passende parfume. Denne clutch lukkes med en ikonisk knude, der også er at finde på den hemmelighedsfulde og sanselige parfume.
Designeren bag parfumen Bottega Veneta Knot, Daniela Andrier, har skabt en duft, der spreder livsglæden fra den italienske kyst; et vindpust, der vækker minder om sommerblomster og frugttræer igennem et åbent vindue. Det sker takket være duftens sammensætning af klementiner, roser, pæon og lavendel samt tonkabønne og moskus.
Bottega Veneta Knot som bryllupsgave
Produkterne fås i forskellig størrelse fra 30 ml til 200 ml. Du finder også små parfumer til små budgetter, men også dufte i en højere prisklasse, der egner sig fremragende som bryllupsgave til sølvbryllup eller en rund fødselsdag.
Passende til parfumen Bottega Veneta Knot har virksomheden udvidet deres sortiment med dertilhørende bodylotion, en bodycreme og en brusegel, der også kan købes enkeltvis, men også fås som gavesæt.
Med til sortimentet finder du også et slags barbersæt, der omfatter en After Shave Splash, Shaving Cream, Exfoliating Face & Body Wash samt en Shaving Brush & en fod.
Fornemmelse for bæredygtighed
Bottega Veneta er dog ikke kun en virksomhed, der sætter trends i modeverdenen, og bringer lykke og forskønner mange menneskers liv med deres eksklusive men prisbillige parfumer. De arbejder også for at bibeholde traditionelt kunsthåndværk og sikre dens fortsatte beståen. Således åbnede virksomheden i 2006 Scuola della Pelleteria, en skole for læderhåndværk. Formålet er at stoppe tilbagegangen i håndværksmæssig kunnen og det aftagende antal uddannede indenfor læderbearbejdning for at også fremtidige generationer vil kunne nyde godt at denne usædvanlige kunst.
Yderligere produkter der fremstilles af den italienske luksusvare producent og fås til ham og hende:
Tasker
- Skulder- og hobotasker
- Taske med hank og shoppertaske
- Rygsække
- Rejsetaske
- Dokumentmappe
- Forretningstasker
Små lædervarer
- Pung med lynlås
- Kortholder
- Nøglering
- Læderarmbånd
Tøj
- Nederdele
- Bukser
- Jakker
- Strikvarer
- Frakker
Sko
- Flade sko
- Støvletter
- Pumps
- Mokkasiner
- Sneakers
- Sandaler
- Snøresko
Accessories
- Bælte
- Tørklæder
- Halstørklæder
Smykker
- Kæder
- Armbånd
- Øreringe