Lorenzo Villoresi

Lorenzo Villoresi
Teint de Neige
Unisex-dufte
Eau de Parfum Spray
1.187,00 kr
1.068,30 kr

Lorenzo Villoresi
Teint de Neige
Unisex-dufte
Eau de Toilette Spray
653,00 kr
587,70 kr
VEIJL. PRIS: 1.141,14 kr

Lorenzo Villoresi
Teint de Neige
Unisex-dufte
Body Lotion
587,00 kr 528,30 kr

Lorenzo Villoresi
Teint de Neige
Unisex-dufte
Bath & Shower Gel
408,00 kr 367,20 kr

Lorenzo Villoresi
Yerbamate
Unisex-dufte
Eau de Toilette Spray
856,00 kr 770,40 kr

Lorenzo Villoresi
Teint de Neige
Unisex-dufte
Body Cream
897,00 kr 807,30 kr

Lorenzo Villoresi
Teint de Neige
Unisex-dufte
Scented Body Powder
750,00 kr 675,00 kr

Lorenzo Villoresi
Atman Xaman
Dufte til mænd
Eau de Toilette Spray
1.337,00 kr 1.203,30 kr

Lorenzo Villoresi
Piper Nigrum
Unisex-dufte
Eau de Toilette Spray
1.141,00 kr 1.026,90 kr

Lorenzo Villoresi
Kamarusabhi
Unisex-dufte
Eau de Toilette Spray
962,00 kr 865,80 kr
Den, der udførte
denne ligeså ærefulde som ansvarsfyldte opgave, var Lorenzo Villoresi. Filosoffen, der arbejder som en-mands-virksomhed komponerer sine prominente kunders parfumer på traditionel facon bogstaveligt talt bag lukkede døre: Højt over tagene i Firenze, på fjerde sal i et omkring 600 år gammelt palazzo har han indrettet sit eget ""kunstkammer"". Her skabes i håndarbejde grundlaget for duftlys, potpourrier, rumdufte og parfumer.
Udgangspunktet for
Lorenzo Villoresis nuværende beskæftigelse var hans udstrakte rejser til Orienten, hvor han ligefrem foretog duftstudier. Den inspiration, han der samlede, omsatte han efter hjemkomsten i sine egne kompositioner. Som aftager fungerede den store virksomhed Fendi, hvis opmuntring animerede Villoresi til en af hans første parfumer.
Olfaktoriske visioner
I de dufte, der herefter fulgte, lod kunstneren i stigende grad helt personlige forestillinger om et landskab, en person eller en situation indgå. En metode, som i løbet af kort tid gjorde Lorenzo Villoresi til landets populæreste parfumør. Florentinerens kompositioner indfanger dog ikke kun individuelle stemninger og karakteregenskaber, men udfolder også usædvanlige ingredienser. Efter mottoet ""Jeg dufter - altså er jeg"" kombinerer han frugt- og blomsteressenser med harpikser, træsorter eller urter og gør dermed hver enkelt parfume til et filosofisk mesterværk.
Populære mærker