Maison Martin Margiela Parfum

Maison Martin Margiela hører til et af de vigtigste brands inden for mode og parfume i Vesteuropa og er et af Belgiens visitkort inden for denne branche. Modedesigner Martin Margiela, der blev født i Leuven i 1959, grundlagde i slutningen af 1980’erne det berømte modehus, der er opkaldt efter ham, og fik hurtigt succes ud over Belgiens grænser Allerede få år efter åbningen indsatte han de første dufte til kvinder i sortimentet i Maison Martin Margiela. Disse findes først og fremmest som Eau de Parfum Spray, der forbinder et enkelt og tidløst design med spændende essenser.

Værdifulde dufte til kvinder fra en verdenskendt modedesigner.

Vores sortiment tilbyder forskellige varianter udsøgte dufte til kvinder som den berømte duftserie Untitled og Replica. Alle duftene fra Maison Martin Margiela er friske og sprudlende, og de tilbyder hver især supplerende frugtagtige eller blomsteragtige noter. Hvis du leder efter en værdifuld parfume, der forbinder producentens erfaring gennem årtier med moderne impulser, er duftene fra Maisons Martin Margiela det perfekte valg. For at du ved bestillingen kan nyde godt af den attraktive pris, råder vi dig til at konsultere sortimentet online.

Parfum-Produkter fra Maison Martin Margiela

Vidste du at Indhold

Mærket Maison Martin Margiela

 

Maison Martin Margiela – umiddelbart lyder det fransk. Det er det også. For mange lyder det franske mærkes navn meget mere som noget, der tilhører den avantgardistiske mode, af enestående og modige kreationer fra genbrugte beklædningsstykker og skabt ved brug af ukonventionelle forarbejdningsmetoder. Det var i hvert fald sådan Martin Margiela begyndte sin karriere som designer.

Martin Margiela – skaberen af modens dekonstruktivisme

Maison Martin Margiela lyder ikke alene fransk, virksomheden har også sit hovedsæde i den franske hovedstad Paris. Mærket eller husets modedesigner har andre rødder. Grundlæggeren og designeren Martin Margiela blev født i Löwen, Belgien i 1957. I 1980´erne skabte han herefter et navn som modedesigner som Jean-Paul Gaultiers assistent og senere var han med til at grundlægge mærket Maison Martin Margiela – forkortet MMM. Den ukonventionelle belgier sørgede for megen opsigt i modeverdenen med kreationer af genbrugte beklædningsstykker, design holdt sammen med video- eller klæbebånd eller bluser fremstillet af aflagte damehandsker. Siden 1994 er såkaldte „replika“ del af hver kollektion fra Maison Martin Margiela. Det omfatter beklædningsstykker, der er en „reproduktion sammensat af beklædningsstykker fra forskellige kilder og perioder“. Man genkender dem ene og alene takket være bemærkningen anført på en indsyet mærkat.

Modeskaberen, eller brandet, forholdt sig lige så enestående i omgang med modellerne, der præsenterede de nyeste designs på catwalken: Deres ansigter var tildækkede - med slør, strømpemasker eller pompøse hårkreationer. Denne specielle stil blev anført i Maison Martin Margielas katalog: Her censurerer man modellernes ansigter med sorte bjælker. Stadig i dag holder man fast på denne stil i kataloget og hjemmesiden mens man online ser nogle ansigter.

Kreationer på moderne terræn

Martin Margiela blev verdensberømt for sine dekonstruktive kreationer og han er selv lige så excentrisk som de ting han skaber. Som varemærke bar designeren tabisko med form som hestehove, som i øvrigt er et absolut højdepunkt i hans kollektion. I den sammenhæng kan det heller ikke undre, at designeren foretrækker usædvanlige steder til sine prêt-à-porter-shows end den sædvanlige catwalk. I Frelsens Hærs spejlsal eller ved siden af en snavset byggeplads: Maison Martin Margielas modeshows er dermed altid ens betydende med stor spænding.

Modeskaberen forholdt sig en smule anderledes i forbindelse med butikkerne placeret over hele verdenen: De blev indrettet i forskellige locations, for eksempel i afsides beboelsesområder. Adresserne offentliggjorde man i første omgang ikke. Man ville lade kunderne lede for at finde en MMM-butik. Det skulle ikke være så let at få fingre i et af mærkets beklædningsstykker. Kendetegnet ved butikken er medarbejderne i hvide laboratoriekitler som det er almindeligt i store atelier som fx. Christians Diors. I 2015 er 50 butikker del af virksomheden, hvoraf nogle af dem udelukkende fører bestemte kollektioner.

 

Ud over haute couture skaber brandet catwalk-kollektioner til kvinder og mænd, tilbehør og sko. Hver kollektion er genkendelig: MMM markerer dem med tal i en serie fra 0 til 23 og anfører dem på en hvid mærkat på tøjet. Således har nummer 1 siden 1998 udgjort hovedkollektionen i dameserien og under nummer 14 blev den anden kollektion til herrerne præsenteret i 2005. Siden 1988 findes kollektionen „Collection Défilé“ ikke mere: Denne kollektion bærer undtagelsesvis hvide mærkater uden tal.

I 2012 sørgede det franske mærke for lange køer ved kassen i en svensk modekoncern, for Martin Margiela skabte beklædning og tilbehør specielt til H&M. Hans kollektioner kunne fås til betydeligt lavere priser end normalt.

Duftkreationerne fra Maison Martin Margiela

Ud over haute couture og catwalk-kollektioner har man siden 2010 også kunnet erhverve sig dufte fra MMM. Først blev unisex-parfumen „untitled“ lanceret i samarbejde med den franske kosmetikproducent L'Oréal, senere blev kollektionen „replika“ lanceret på markedet. Duftkreationerne blev skabt inspireret af replika i modeverdenen som „reproduktion af fortrolige dufte og øjeblikke fra forskellige steder og tidsperioder“. Indtil 2015 er der blevet skabt otte forskellige dufte til kvinder og mænd.


„De dufter er minder“

Duftserien „Repilca“ vækker glæde med en frisk, frugtholdig note – blomsterholdige essenser, der repræsenterer en ubesværet, glædelig tid. Blandt andet rose, fresia, jasmin, citron, kokos og ylang-ylang sørger for den enestående, dynamiske duft fra de forskellige „replika“-parfumer. Også duftenes navne som „Beach Walk“, „Lazy Sunday Morning“ eller „Flower Market“ vidner om lethed. Hvis du gerne vil påføre dig en let, blomsterholdig duft vil du blive rigtig glad for en parfume fra Maison Martin Margiela og vil hurtigt kunne svælge sig i „fortrolige dufte og øjeblikke“. Som brandet skriver på hjemmesiden: „Det dufter af minder.“

Afskeden fra virksomheden

Først solgte Margiela en del af brandet i 2002, i 2005 solgte de 100% til den italienske virksomhed „Only The Brave“ (OTB-Holding), som også ejer mærker som „Diesel“, „Dsquared2“ og „Viktor & Rolf“. Dermed begyndte Margielas sin afsked fra sin modevirksomhed. I 2009 trak modeskaberen sig helt ud af MMM. Siden 2014 er John Galliano, tidligere Dior-designer, kreativ direktør for det franske mærke.