Marni Parfum

Marni

Det italienske luksus- og kultbrand MARNI, der begejstrer sine kunder med raffinerede snit og ukonventionelle detaljer, lancerede i 2013 sin første duft til kvinder. MARNI forener æteriske krydderier og rå, lyse træsorter og skaber således et statement, der er lige så usædvanligt som specielt. Moden fra Consuelo Castiglioni er som duften, luksuriøs-klassisk, men alligevel ikke nøjagtigt placeret.

Parfum-Produkter fra Marni

Vidste du at Indhold

Marni-Parfums: Vi har her at gøre med en meget indadvendt kunster

Marni-parfumerne hører til blandt verdens mest kendte. Modemærket blev grundlagt i Milano i 1994 af Consuelo Castiglioni. Grundlæggerens livshistorie er så smuk fordi den viser, at der i den i øvrigt elitære og overfladiske modebranche også findes outsidere, der når helt til tops.

Castiglioni fandt ingen uddannelsesplads i modebranchen

Italieneren blev født i 1959 og voksede op i Tessin i Schweiz. For hende var det altid klart, at mode var hendes lidenskab – hun kunne dog ikke finde en læreplads i catwalkens verden efter skolen. Det fik ikke den sirlige kvinde til at give op. Sammen med hendes mand Giovanni gjorde hun sig selvstændig og grundlagde helt enkelt sit eget firma. Seniora Castiglioni lavede kreationerne, Senor Castiglioni solgte dem - og med stor succes. Marni blev internationalt kendt for sin stilfulde mode til kvinder i det øverste prissegment, især de ekstraordinære farvesammensætninger og klart definerede farver vækker stor glæde og begejstring. I 1998 udvidede Marni sit sortiment med sko og håndtasker.

Marni-butikken er at finde på fire kontinenter

Fra 2002 indtog Marni også herresegmentets øvre prislag og i efteråret 2005 imponerede mærket med en usædvanlig brillekollektion.

I dag skal Castiglioni også tage sig af indendørsindretningen af de knap 100 Marni-butikker på fire kontinenter. Butikken findes i Sydney, New York, London, Miami, Beirut, Peking og Tokyo for bare at nævne et par stykker af dem.

Siden 2003 fås også smykker og tæpper under mærkenavnet. Og siden 2013 har Marni brilleret med sit eget parfumemærke, Marni-parfumer.

I dag er Marni dog ikke længere en familievirksomhed, men hører ind under luksusmærket „Only the Brave“. Indehaveren er derfor i dag Renzo Rosso. Den kreative ledelse sorterer dog stadig under Consuelo Castiglionis.

Siden 2003 har virksomheden haft sin egen online shop, der føres af datteren Carolina.

Smalltalk-viden om modeskaberen Consuelo Castiglioni

 

  • Designeren kan godt lide vilde blomster, der vokser langs markerne. Men også pinseroser og hyacinter.

 

  • Hun er datter af en kvinde fra Chile og betragtes som værende en af de mest lukkede og introverterede modeskabere i hele branchen.

 

  • Hun er efterhånden blevet bedstemor flere gange, hun har spist vegetarisk, næsten vegan, siden hun var en lille pige.

 

  • Bæredygtighed er en æressag for hende. Allerede for ti år siden beklagede hun sig i interviews over, hvordan folk smider tøj ud bare fordi det er „fra sidste sæson“. Derfor sørger de hos Marni for, at man kan kombinere tøj fra sidste sæson kan kombineres med den aktuelle konfektion.

 

  • Consuelo Castiglioni og hendes mand har kendt hinanden i 40 år. Siden 1978 har de haft det samme efternavn.

 

  • Det bedst solgte produkt fra Marni er en top i sennepsfarvet satin med indsnævring ved taljen.

 

Overblik over Marni-parfumer

Det siges om den første parfume „Marni“, at den afspejler moden fra Consuelo Castiglioni. Den er baseret på rosenolie, bergamot, kanel, patschouli og ceder. Bag ansigtet i reklamekampagnen stod Raquel Zimmermann, en brasiliansk topmodel. Fotografen var Nick Knight og næsen bag var Daniela (Roche) Andrier:

 

  • Eau de Parfum Spray Marni
  • Eau de Parfum Spray Marni Rose
  • Eau de Parfum Spray Marni Spice
  • Shower Gel Marni
  • Body Lotion Marni
  • Body Cream Marni
  • Gavesæt Marni til en grundpris på 43,95 EUR per styk.

Rigtig påførelse af parfume

For at få glæde af parfumen fra Marni i lang tid får du her endnu et par tips om, hvordan du bruger den rigtigt.

 

  • Sprøjt duften på huden nedefra. For duftmolekyler bevæger sig altid opad og dermed kan duften på den måde udfolde sig optimalt.

 

  • Det er bedst hvis man holder flakonen i en afstand på 20 til 30 cm fra kroppen.

 

  • Duften skal ikke gnubbes ind i huden efter, du har påført den, for så ødelægger du duftstrukturen og parfumen dufter mindre intensivt.

 

  • De bedste steder på kroppen at bære parfumen er steder, som er varme og netop disse steder bør man også vælge når man påfører parfumen: det er øreflippen, halsudskæringen, pulsårer, knæled, indersiden af arme og ben men også tindingen. Duften holder også længe i håret.

 

  • Hvis du gerne vil, at duften holder usædvanligt længe er det en god idé forud for påføringen at bruge en duftneutral bodylotion. Cremen er særdeles velegnet til at optage duftmolekyler.

 

  • I reglen er det nok med en til to sprøjt per „parfumering“. Hvis man ikke længere kan lugte duften, betyder det ikke, at virkestofferne er gået tabt, men kun, at næsen har vændet sig til duften. Der er altså ingen grund til at øge mængden.